Φαιστός, Αγ. Τριάδα, Κομμός, Μάταλα – Phaistos, Ayia Triada, Comos, Matala


arrowEnglish version further below

Στην πεζοπορία που διοργανώθηκε από τον όμιλο “Φίλοι βουνού και θάλασσας Ηρακλείου”, τη Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2009, ξεναγηθήκαμε στη Φαιστό και στην Αγία Τριάδα και η πεζοπορία μας ξεκίνησε περίπου μισό χιλιόμετρο μετά την Αγία Τριάδα με κατεύθυνση τους Θολωτούς τάφους του Καμηλαρίου. Η επόμενη στάση ήταν στο χωριό Καμηλάρι και στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε για Καλαμάκι. Φτάσαμε στον Κομό παραλιακά όπου επισκεφθήκαμε τον εκεί αρχαιολογικό χώρο. Κάποιοι συνέχισαμε μέχρι τα Μάταλα με το λεωφορείο και άλλοι πήγαν πεζοπορώντας.

festos-matala-path

Η πορεία όπως καταγράφηκε από GPS που είχαμε μαζί μας, απεικονείστηκε σε χάρτη από μέλος του ομίλου.

festos-matala-path

Ακολουθεί και video από μέλος του ομίλου.

Φαιστός

Η Φαιστός είναι κτισμένη πάνω σε χαμηλό λόφο (υψόμετρο 100 μ. περίπου από την επιφάνεια της θάλασσας), στα νότια του ποταμού Γεροπόταμου, του αρχαίου Ληθαίου, και δεσπόζει στην εύφορη κοιλάδα της Κάτω Μεσαράς, που περιτριγυρίζεται από επιβλητικά βουνά (Ψηλορείτης, Αστερούσια, Λασιθιώτικα Βουνά). Στα νότια εκτείνεται το Λιβυκό πέλαγος. Ο Ληθαίος περιβάλλει το λόφο της Φαιστού από ανατολικά και βόρεια, αποτέλεσε την πηγή ύδρευσης της πόλης. Το ήπιο και ζεστό κλίμα της περιοχής έκανε άνετη και ευχάριστη τη ζωή των κατοίκων της.

Η Φαιστός αποτελούσε ένα από τα σημαντικότερα κέντρα του μινωικού πολιτισμού και τη σπουδαιότερη σε πλούτο και δύναμη πόλη της νότιας Κρήτης. Αναφέρεται στα κείμενα αρχαίων συγγραφέων (Διόδωρος, Στράβωνας, Παυσανίας) ενώ μνημονεύεται και από τον Όμηρο. Ανήκει στις τρεις σημαντικές πόλεις που ίδρυσε στην Κρήτη ο Μίνωας. Κατά τη μυθολογία στη Φαιστό βασίλεψε η δυναστεία του Ραδάμανθυ, γιου του Δία και αδελφού του Μίνωα. Ο Όμηρος αναφέρει τη συμμετοχή της στον Τρωικό πόλεμο και τη χαρακτηρίζει πόλη »καλά κατοικημένη». Η περίοδος ακμής της Φαιστού ξεκινά με την είσοδο της Κρήτης στην Εποχή του Χαλκού στα μέσα της 3ης χιλιετίας π.Χ, όπου δημιουργούνται οι βάσεις για το μινωικό πολιτισμό.

Ο Ληθαίος περιβάλλει το λόφο της Φαιστού από ανατολικά και βόρεια, αποτέλεσε την πηγή ύδρευσης της πόλης. Το ήπιο και ζεστό κλίμα της περιοχής έκανε άνετη και ευχάριστη τη ζωή των κατοίκων της.

Η κατοίκηση στη Φαιστό αρχίζει από τη νεολιθική περίοδο, όπως φανερώνουν θεμέλια νεολιθικών κατοικιών, εργαλεία, ειδώλια και όστρακα αγγείων που αποκαλύφτηκαν κάτω από το ανακτόρο κατά τις ανασκαφές. Ο νεολιθικός οικισμός πρέπει να απλωνόταν στην κορυφη του λόφου και τη νοτιοδυτική πλαγιά του. Στα μέσα της 3ης χιλιετίας π.Χ., άρχισε η χρήση των μετάλλων γεγονός που ευνοεί την ανάπτυξη της πόλης. Η ανάπτυξη συνεχίζεται μέχρι την ίδρυση και εδραίωση των μινωικών ανακτόρων (15ος αι. π.X.). Στις αρχές της 2ης χιλιετίας η εξουσία περνά στα χέρια βασιλιάδων, οι οποίοι ιδρύουν μεγάλα ανάκτορα. Το πρώτο ανάκτορο χτίστηκε στα 1900 π.Χ. περίπου και μαζί με τα άλλα γύρω κτίσματα είχε έκταση 18.000 τετραγωνικά μέτρα, λίγο μικρότερη από εκείνη του ανακτόρου της Κνωσού. Ο μεγάλος σεισμός που έγινε κοντά στο 1700 π.Χ. ήταν η αιτία της καταστροφής του, όπως και της Κνωσού. Στη θέση του οικοδομήθηκε νέο, επιβλητικότερο, στο οποίο ανήκουν και τα περισσότερα αναστηλωμένα σήμερα λείψανα, ενώ έχουν αποκαλυφτεί και αρκετά τμήματα του πρώτου ανακτόρου, κυρίως στα νοτιοδυτικά. Η μινωική πόλη αναπτύσσεται γύρω από το ανακτορικό κέντρο σε μεγάλη έκταση. Η Φαιστός ήταν η έδρα του άρχοντα-βασιλιά που έλεγχε όχι μόνο τον πλούσιο κάμπο της Μεσαράς αλλά και τους οικισμούς στην ευρύτερη περιοχή, αλλά και την έξοδο προς τη θάλασσα και τα λιμάνια του κόλπου της Μεσαράς. Μετά την καταστροφή του ανακτόρου (15ος αι. π.X.) η πόλη της Φαιστού συνεχίζει να κατοικείται στα μυκηναϊκά χρόνια και στη γεωμετρική εποχή (8ος αι. π.X.).

Στους επόμενους αιώνες η Φαιστός γνωρίζει νέα περίοδο ακμής. Η έκταση της πόλης μεγαλώνει σε σχέση με εκείνη της μινωικής. Πρόκειται για μια πλούσια, δυνατή, πολυάνθρωπη και ανεξάρτητη πόλη. Έκοβε δικά της νομίσματα και κατά την εποχή της ακμής της, η κυριαρχία της απλωνόταν από το ακρωτήριο Λίθινο ως το ακρωτήριο Μέλισσα και περιελάμβανε και τις νησίδες Παξιμάδια με την αρχαία ονομασία Λητώαι. Το κράτος της Φαιστού διέθετε δύο ισχυρά λιμάνια, τα Μάταλα και τον Κομμό στα νοτιοδυτικά.

Κατά τα ιστορικά χρόνια κτίζεται ο ναός της Ρέας, στα νότια του παλαιού ανακτόρου. Ένα χρονικό κενό παρατηρείται την κλασική περίοδο, από την οποία δεν έχουν αποκαλυφτεί ακόμη αρχιτεκτονικά λείψανα. Αντίθετα, η ελληνιστική πόλη υπήρξε εξαιρετικά ακμαία. Δείγμα οικιών της εποχής αυτής διακρίνεται στην δυτική αυλή (άνω άνδηρο) του ανακτόρου. Στα μέσα του 2ου αιώνα π.X. (περίπου 160 π.Χ.) η πόλη καταστράφηκε και υποδουλώθηκε από την γειτονική Γόρτυνα. Αν και δεν εγκαταλείφτηκε αμέσως, η θέση της Φαιστού, χάνει πλέον την ισχύ της. Ίχνη κατοίκησης της περιόδου της ενετοκρατίας υπάρχουν διάσπαρτα σε όλη την περιοχή. Το σημερινό χωριό του Αγίου Ιωάννη στις νότιες παρυφές της αρχαίας πόλης αποτελεί το φτωχικό κατάλοιπο ενός ένδοξου παρελθόντος.

Από αρχαιολογική άποψη η Φαιστός είναι η δεύτερη σε σπουδαιότητα μινωϊκή πόλη μετά την Κνωσσό. Ο πρώτος που αναγνώρισε και ταύτισε τη θέση της Φαιστού ήταν ο Άγγλος πλοίαρχος H. Spratt. Το 1884 άρχισαν οι αρχαιολογικές έρευνες από τον F. Halbherr στη Φαιστό και συνεχίστηκαν από την Ιταλική Αρχαιολογική Σχολή (Halbherr and L. Pernier, 1900-1904) και από τον Doro Levi (1950-1971). Παράλληλα με τις ανασκαφές έγιναν στερεωτικές εργασίες από την Ιταλική Αρχαιολογική Σχολή. Ορισμένοι χώροι, κυρίως το παλαιό ανάκτορο και τα βασιλικά δωμάτια του νέου ανακτόρου καλύφτηκαν με πλαστικά στέγαστρα, ενώ άλλοι, όπως οι αποθήκες του νέου ανακτόρου, καλύφτηκαν με πλάκα μπετόν.

Αγία Τριάδα

Η Αγία Τριάδα Ηρακλείου Κρήτης ως αρχαιολογικός τόπος, είναι απλωμένος κατά μήκος της βόρειας πλαγιάς του λόφου του Αγίου Γεωργίου Γαλατά, περίπου 3 χλμ δυτικά του ανακτόρου της Φαιστού, στην Κρήτη και κατοικήθηκε την 3η χιλιετία π.Χ.. Φαίνεται πως καταστράφηκε, όπως όλα τα ανακτορικά κέντρα εκτός από την Κνωσό στην Υστερομινωική (ΥΜ IB), και κατοικήθηκε και πάλι στην ΥΜ IIIA, γενόμενη σημαντική περιοχή της μεταανακτορικής περιόδου.

Στην νεοανακτορική περίοδο, ένα ευρύχωρο και υπέροχα διακοσμημένο L σχήματος σύμπλεγμα, που προσδιορίζεται συχνά ως «θερινό ανάκτορο» βασιλέων της Φαιστού, οικοδομήθηκε πάνω στα ερείπια του προηγούμενου κέντρου. Πιθανώς δεν είναι μία κατασκευή αλλά μάλλον δύο μεγάλες επαύλεις συγκρινόμενες με εκείνες της Τυλισσού, περιοχή που υπήρξε κατά τον ίδιο τρόπο «προάστειο» της Κνωσού. Στη Γεωμετρική περίοδο (8ος αι. π.X.) φαίνεται πως ήταν χώρος λατρείας, ενώ κατά την Ελληνιστική εποχή (4ος-1ος αιώνας π.X.) οικοδομήθηκε μικρό ιερό, αφιερωμένο στο Δία Bελχανό.

Στη νότια γωνία της δυτικής πτέρυγας της έπαυλης υπάρχει μια σειρά δωματίων που εξυπηρετούνται από έναν ενιαίο μακρύ διάδρομο. Προσδιορίζονται συχνά ως ενδιαιτήσεις βοηθητικού προσωπικού, αλλά είναι πιθανότερο να είναι αποθηκευτικοί χώροι ή εργαστήρια.

Ένα καλά συντηρημένο σύνολο δωματίων επικοινωνεί με μια πλακόστρωτη αυλή στο νοτιοανατολικό σημείο. Από μια μικρή κλίμακα, ο επισκέπτης μπαίνει στον πολύθυρο ανδρωνίτη, όποιος έχει άνοιγμα βορειοδυτικά σε ένα σχήματος L με εξώστες που βλέπουν σε κήπους. Στην ανατολή, ο «ανδρωνίτης» οδηγεί σε ένα φωταγωγό, στην άλλη πλευρά του οποίου υπάρχει δωμάτιο με γυψοστρωμένο πάτωμα και γυψοεπενδυμένους τοίχους.

Διάφορα δωμάτια στα οποία βρέθηκε μεγάλος αριθμός πίθων καθορίζουν μια άλλη περιοχή αποθήκευσης που αποκαλείται «βόρεια έπαυλη», ενώ δώματα με παρόμοια λειτουργία στο νοτιοδυτικό σημείο του συμπλέγματος συνδέονται με μια δεύτερη «δυτική έπαυλη».

Μια σειρά σημαντικών ενδιατήσεων που χωρίζονται με θύρες βρίσκουν άνοιγμα στο ανατολικό φως μέσω στοών ή παραθύρων. Στην νοτιοανατολική γωνία, ένα μεγάλο κλιμακοστάσιο οδηγούσε σε μείζονες πιθανώς ενδιαιτήσεις του δεύτερου ορόφου.

Η αποκάλυψη της έπαυλης της Αγίας Τριάδας, αλλά και της Αγοράς, του Οικισμού και του νεκροταφείου είναι το αποτέλεσμα ευρύτερων ανασκαφικών εργασιών στην περιοχή της κοιλάδας της Μεσσαράς που ξεκίνησαν το 1902. Η περίοδος 1902-1914 απέδωσε την ΥΜ έπαυλη, τον οικισμό και το νεκροταφείο της Αγίας Τριάδας, κυρίως με εργασίες Ιταλών αρχαιολόγων όπως ο Federico Halbherr, ο R. Paribeni και ο E. Stefani. Σχετικά πρόσφατα οι ανασκαφές επαναλήφθηκαν βόρεια του μυκηναϊκού οικισμού από την Iταλική Aρχαιολογική Σχολή υπό την διεύθυνση του Vicenzo La Rosa.

H Aγορά και ο Oικισμός βρίσκονται βορειοανατολικά της Έπαυλης και ανήκουν στην μυκηναϊκή περίοδο. Πίσω από το συγκρότημα που έχει χαρακτηριστεί ως «στοά» της Aγοράς ανοίγονται 8 μεγάλα δωμάτια. Δυτικά της στοάς εκτείνονται λείψανα μυκηναϊκού οικισμού. Tο «μέγαρο μυκηναϊκού τύπου» είναι σύγχρονο με τη «στοά» και έχει κτιστεί επάνω στις αποθήκες της Bασιλικής Έπαυλης. Tο νεκροταφείο της Aγίας Tριάδας περιλαμβάνει δύο πρωτομινωικούς θολωτούς τάφους (30ος-23ος αιώνας π.X.) με συγκροτήματα ταφικών δωματίων και θαλαμοειδείς τάφους της υστερομινωικής περιόδου (14ος αιώνας π.X.) με ταφές σε πήλινες λάρνακες και μία λίθινη, η περίφημη τοιχογραφημένη σαρκοφάγος της Aγίας Tριάδας, από τα σημαντικότερα ευρήματα αυτής της αρχαιολογικής θέσης, που ανακαλύφτηκε στο θαλαμοειδή τάφο 4 και αποτελεί το μοναδικό δείγμα πέτρινης σαρκοφάγου με ζωγραφική διακόσμηση. Στις δύο μακρύτερες πλευρές της εικονίζεται νεκρική λατρεία και στις δυο μικρότερες άρματα.

Παραλία Κομμός
Η παραλία εκτείνεται πάνω από 2 χιλιόμετρα και πλάτος τα 40 μέτρα. Καλύπτεται με χρυσή άμμο από φυσικούς αμμόλοφους γύρω από βράχους με δέντρα (Αλμυρίκια). Κατά γενική ομολογία θεωρείται ένας παράδεισος για τους γυμνιστές και γι αυτό το λόγο η παραλία έχει πολλές πιθανότητες να χαρακτηριστεί και επίσημα παραλία γυμνιστών.

Στο νότιο μέρος βρίσκεται η διάσημη αρχαιολογική περιοχή. Η ανασκαφή που έγινε στην περιοχή το 1976, έφερε στο φώς μια σημαντική αρχαιολογική ανακάλυψη. Η περιοχή του Κομμού προσέλκυσε την προσοχή των αρχαιολόγων το 1924, όταν άκουσε ο διάσημος αρχαιολόγος Arthur Evans για τα μεγάλα αρχαία δοχεία-αγγεία αποθήκευσης που βρίσκονται εκεί. Η περιοχή του Κομμού ήταν στην πραγματικότητα ένας σημαντικός λιμένας, από Μινωικά ανάκτορα με ογκώδη πέτρινα συγκροτήματα και μια πόλη περίπου το 1800-1200 Π.Χ.
Η μετά Μινωική εποχή περιλαμβάνει ένα ιερό ναό μέχρι και της αρχές της Ρωμαϊκής περιόδου όπου και εγκαταλείφθηκε (περίπου το 200Μ.Χ.). Διάφορα αντικείμενα που ανακαλύφθηκαν εκεί, προέρχονται από την Κύπρο, την Αίγυπτο και την Σαρδηνία.

Για όσους επισκέπτονται την παραλία πρέπει να γνωρίζουν ότι η παραλία θεωρείται προστατευόμενη παραλία για τη θαλάσσια χελώνα Καρέτα – Καρέτα και ελέγχεται κάθε χρόνο από τον οργανισμό Archelon, (οργανισμό για την προστασία της θαλάσσιας χελώνας).
Οι επισκέπτες πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στις φωλιές και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να βοηθήσουν τις μικρές χελώνες προς το ταξίδι τους στη θάλασσα (είναι ουσιαστικό για την ανάπτυξή τους να καταφέρουν μόνες τους αυτόν τον δύσκολο άθλο).
Η παραλία δεν πρέπει να επισκέπτεται τις νυχτερινές ώρες λόγο του μεγάλου κινδύνου που διατρέχουν οι χελώνες.

Κορυφή / Top

Ακολουθούν φωτογραφίες από Φαιστό, Αγ. Τριάδα, Κομμό, Μάταλα.

…….. English version ……..

The walk we made on Sunday, November 1st 2009, was organised by the group “Heraklion’s Friends of nature”, started from Phaistos. Then we visited Agia Triada, and we started going towards the Minoan Tombs near Kamilari village. Our next stop was at Kamilari village and later we walked to Kalamaki beach and finally to Comos. We saw the archeological site near the beach and some of us took the bus to Matala while many continued their walk to the same place.

festos-matala-path

This is our path as monitored by a GPS owned by the group.

festos-matala-path

Here below you can see a video as recored and made by some members of the same group.

Phaistos was one of the most important centres of Minoan civilization, and the most wealthy and powerful city in southern Crete. It was inhabited from the Neolithic period until the foundation and development of the Minoan palaces in the 15th century B.C.

The Minoan city covered a considerable area around the palatial centre. After the destruction of the palace in the 15th century, the city continued to be inhabited in the Mycenaean and Geometric periods, that is, until the 8th century B.C.

Later, the temple of Rhea was built to the south of the old palace. The Hellenistic city was extremely prosperous; houses of the period are to be seen in the west court (upper terrace) of the palace. In the middle of the 2nd century B.C. it was destroyed and dominated by the neighbouring city of Gortyn. Traces of habitation dating from the Venetian period are scattered in the whole area. The archaeological investigation of Phaistos started in 1884 by F. Halbherr and continued by the Italian Archaeological School at Athens, under the direction of F. Halbherr and L. Pernier in 1900-1904 and by Doro Levi, in 1950-1971.

The Palace of Phaistos with its superb architectural composition and its almost perfect construction, is considered to be the finest and most typical of all Minoan palaces. The ruins of the old and new palace are preserved today, the former having been protected under a shed. The nucleus of the new palace is a central peristyle court around which the rooms are arranged: the storerooms and shrines on the west side, the royal quarters on the north and the workshops on the east. To the west of the storerooms is the «theatral area» with the «processional ways» and, in the lower strata, the granaries of the Old Palace period (first palace). The West Propylon, the monumental entrance to the palace is the most impressive known structure of its kind. The finds from the palace are now exhibited in the Archaeological Museum of Herakleion.

Like at Knossos, the first (old) palace was built at the beginning of the 2nd millenium B.C. (MM I period) and remained in use for about three centuries (2000-1700 B.C.). It was destroyed by fire in ca. 1700 B.C. On its ruins a new palace was erected but was also destroyed in the mid-15th century B.C. (LM IB) along with the other Minoan palatial centres. The palace was abandoned thereafter and only some of its parts were occupied by individuals in the late Post-palatial period. In the Archaic period the temple of the Great Mother or Rhea was built on the remains of the Old Palace period, in the southern part of the palace.

Agia Triada (also Ayia Triada, Hagia Triada, Agia Trias), «ahyuh treeahdhuh», is the archaeological site of an ancient Minoan settlement. Hagia Triada is situated on a prominent coastal ridge, with the Mesara Plain below. Hagia triada sits at the western end of the ridge, while Phaistos is at the eastern end. Hagia Triada means holy trinity in Greek.

Agia Triada is in south central Crete, 30-40 meters above sea level. It lies four km west of Phaistos, situated at the western end of the Mesara Plain. The site was not one of the «palaces» of Minoan Crete, but an upscale town, and possibly a royal villa. After the catastrophe of 1450 BC, the town was rebuilt and remained inhabited until the 2nd century BC. Later, a Roman period villa was built at the site. Nearby are two chapels, Agia Triada and Agios Georgios, built during the Venetian period, as well as the deserted village of Agia Triada.

The famous sarcophagusHagia Triada, as nearby Phaistos, was excavated from 1900 to 1908 by a group from Italian Scuola Archeologica Italiana di Atene, directed by Federico Halbherr and Luigi Pernier. They unearthed a sarcophagus painted with illuminating scenes from Cretan life, now at the Archaeological Museum in Iraklion.

The site includes a town and a miniature «palace», an ancient drainage system servicing both, and Early Minoan tholos tombs. The settlement was in use, in various forms, from Early Minoan I until the fires of Late Minoan IB.

Hagia Triada has yielded more Linear A tablets than any other Minoan archaeological site. Other famous finds include the Chieftain’s Cup, the Boxer Vase, and the Harvest Vase.

Comos Beach is a lengthy stretch – over 2km long and up to 40m wide – of deep golden sand backed by natural dunes and cliffs topped with tamarisk trees, which is also a paradise for naturists and most likely will become an official naturist beach. At the southern end is the famous archaeological site. The excavation of a major Bronze Age site has been ongoing at Kommos since 1976. Kommos first attracted the attention of archaeologists in 1924, when the famous excavator of Knossos, Arthur Evans, heard of large storage vessels being found there. Comos was in fact a major port, with monumental Minoan palatial buildings, massive stone storage complexes, and a Minoan town (ca. 1800-1200 B.C.). Post-Minoan remains include a Greek Sanctuary that was active until the Early Roman period, when the site was abandoned (ca. A.D. 200). The artefacts discovered there come from as far away as Cyprus, Egypt, and Sardinia.

Those visiting the beach should be aware that the beach is not only for them but it is also a nesting beach for the loggerhead sea turtle (Caretta caretta) and is monitored each year by Archelon, the Sea Turtle Protection Society of Greece. Any nests should not be disturbed, and hatchling turtles should not be «assisted» to the sea (it is essential to their development that they find their own way), though it would help to provide them with shade as they walk to the sea if they accidentally emerge during the day. In particular, the beach should not be visited at night during the nesting season.

Κορυφή / Top

…….. Φωτογραφίες από Φαιστό, Αγ. Τριάδα, Κομμό, Μάταλα……..
…….. Photos from Phaistos, Ayia Triada, Comos, Matala……..

festos-matala
Το ουράνιο τόξο στο Ψηλορείτη
The rainbow at mountain Psiloritis


festos-matala
Η πεδιάδα της Μεσαράς και τα ανάκτορα της Φαιστού
Messara’s Plain and the palace of Phaistos


festos-matala
Η πεδιάδα της Μεσαράς
Messara’s Plain


festos-matala
Η πεδιάδα της Μεσαράς
Messara’s Plain


festos-matala
Η πεδιάδα της Μεσαράς, με μυρτιά σε πρώτο πλάνο
Myrtle and Messara’s Plain at the background


Κορυφή / Top

festos-matala
Πεύκο στην είσοδο της Φαιστού
Pine at the entrance to Phaistos


festos-matala
Πεύκο στην είσοδο της Φαιστού
Pine at the entrance to Phaistos


festos-matala
Η ξεναγός και αρχηγός της εκδρομής
Our group leader who guided us at the aercheological sites


festos-matala
Φαιστός
Phaistos


festos-matala
Φαιστός
Phaistos


Κορυφή / Top

festos-matala
Φαιστός
Phaistos


festos-matala
Φαιστός – τα σκαλοπάτια προς την είσοδο στο παλάτι
Phaistos – the stair to enter the palace


festos-matala
Φαιστός – Βάση από τις κολώνες της εισόδου στο παλάτι
Phaistos – The base of one the columns at the entrance to the palace


festos-matala
Φαιστός
Phaistos


festos-matala
Φαιστός
Phaistos


Κορυφή / Top

festos-matala
Φαιστός
Phaistos


festos-matala
Φαιστός – τα μεγάλα πυθάρια στις αποθήκες. Το πυλινο στο πυθάρι στο βάβος δεξιά χρησιμοποιούνταν σαν σκαλοπάτι.
Phaistos – the big jars at the cellars.


festos-matala
Φαιστός
Phaistos


festos-matala
Φαιστός
Phaistos


festos-matala
Φαιστός – To δωμάτιο της βασίλισσας
Phaistos – The Queen’s room


Κορυφή / Top

festos-matala
Φαιστός
Phaistos


festos-matala
Φαιστός
Phaistos


festos-matala
Αγία Τριάδα
Agia Triada


festos-matala
Αγία Τριάδα
Agia Triada


festos-matala
Αγία Τριάδα, η εκκλησία του Αγ. Γεωργίου
Agia Triada, Saint George’s church


Κορυφή / Top

festos-matala
Αγία Τριάδα, η εκκλησία του Αγ. Γεωργίου
Agia Triada, Saint George’s church


festos-matala
Αγία Τριάδα
Agia Triada


festos-matala
Αγία Τριάδα
Agia Triada


festos-matala
Αγία Τριάδα
Agia Triada


festos-matala
Αγία Τριάδα
Agia Triada


Κορυφή / Top

festos-matala
Αγία Τριάδα
Agia Triada


festos-matala
Αγία Τριάδα
Agia Triada


festos-matala
Αγία Τριάδα
Agia Triada


festos-matala
Αγία Τριάδα
Agia Triada


festos-matala
Ανηφορίζοντας για τους θολωτούς τάφους πριν το Καμιλάρι
Going towards the Minoan Tombs before Kamilari village


Κορυφή / Top

festos-matala
Οι θολωτοί τάφοι πριν το Καμιλάρι
The Minoan Tombs before Kamilari village


festos-matala
Οι θολωτοί τάφοι πριν το Καμιλάρι
The Minoan Tombs before Kamilari village


festos-matala
Οι θολωτοί τάφοι πριν το Καμιλάρι
The Minoan Tombs before Kamilari village


festos-matala
Κατεβαίνοντας από τους θολωτούς τάφους προς το Καμιλάρι
Going to Kamilari village


festos-matala
To Καμιλάρι, πηγαίνοντας προς Καλαμάκι
Kamilari village, on our way to Kalamaki


Κορυφή / Top

festos-matala
Πηγαίνοντας προς Καλαμάκι
On our way to Kalamaki


festos-matala
Πηγαίνοντας προς Καλαμάκι
On our way to Kalamaki


festos-matala
Πηγαίνοντας προς Καλαμάκι
On our way to Kalamaki


festos-matala
Πηγαίνοντας προς Καλαμάκι
On our way to Kalamaki


Κορυφή / Top

festos-matala
Πηγαίνοντας προς Καλαμάκι
On our way to Kalamaki


festos-matala
Καλαμάκι
Kalamaki


festos-matala
Καλαμάκι
Kalamaki


festos-matala
Καλαμάκι
Kalamaki


festos-matala
Η παραλία του Κομμού
Comos beach


festos-matala
O αρχαιολογικός χώρος στο Κομμό
The archeological site at Comos


Κορυφή / Top

festos-matala
O αρχαιολογικός χώρος στο Κομμό
The archeological site at Comos


festos-matala
Μάταλα
Matala beach


festos-matala
Μάταλα
Matala beach


Κορυφή / Top

3 σχόλια

  1. […] New page under photos section of the blog, where you can see pictures during a visit to Phaistos and Agia Triada and a walk from Agia Triada to Matala. […]

  2. ΜΑΡΙΑ Ο ΘΟΛΩΤΟΣ ΤΑΦΟΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΤΟΥ ΟΙΚΙΣΜΟΥ ΚΑΜΗΛΑΡΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΑΜΙΝΑΡΙ. ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΑΜΗΛΕς ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΓΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΠΡΟ’Ι’ΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΕΧΩ ΑΚΟΥΣΕΙ ΑΦΗΓΗΣΕΙς ΔΙΑ ΤΟΥΤΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΙΑΓΙΑ ΜΟΥ


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s